منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

شناسایی روش های کلیدی فروش

شناسایی روش های کلیدی فروش

تعریف فروش می تواند تا حدود زیادی صریح و منسجم باشد، اما روش های کلیدی فروش بسیار متفاوت اند.

در این مقاله شما را با روش هایی آشنا می کنیم تا از توصیه های ما به بهترین شکل استفاده کنید.

دانستن اینکه فروش کاری احساسی است بسیار مهم است.

برای اینکه کالایتان را بفروشید باید به محصول خود اعتماد داشته باشید فقط بدین ترتیب متوجه می شوید کدام روش فروش بهترین است.

رو در رو شدن

بسیاری از فروشندگان در یک روز معمولی شیوه فروش را رو در رو در نظر می گیرند و مشتریان خود را برای صرف صبحانه، ناهار و شام به رستوران می برند.

افراد به هتل می روند و اتاق می گیرند، بلیت هواپیما می خرند و سفر می کنند. مغازه های خواربارفروشی فرصت های فروش متععد را در اختیار خریداران قرار می دهند.

میلیون ها فروشنده روی صندلی رو در روی خریداران بالقوه می نشینند یا حتی سر میز غذا مشتریان بالقوه را به مشتریان ولقعی تبدیل می کنند.

لطف فروش رو در رو این است که می توانید زبان تن مشتری خود را ارزیابی کنید.

می توانید به همه آن ها امکان بدهید کالای شما را لمس کنند، ببویند، بشنوند و ببینند.

فروش از طریق تلفن

یکی دیگر از روش های کلیدی دیگر فروش تلفنی است.

فروشندگان با تلفن می توانند با هر خریداری در این جهان تماس بگیرند، اما اگر به مشتری بالقوه خود زنگ بزنید، به شرط آنکه به شما جواب بدهد، می خواهید به شما چه بگوید؟

فروش از طریق تلفن روشی جالب برای رسیدن به مشتریان بالقوه است، اما برای بسیاری از فروشندگان این روش مناسب برای  فروش نیست.

اگر قصد دارید فروش تلفنی بکنید، توجه داشته باشید که:

ممکن است خیلی ها نخواهند به تلفن شما جواب دهند. برخی حتی فقط از پیام گیر تلفن استفاده می کنند.

اگر به کسی زنگ می زنید و در جوابتان می گوید "الو" بدانید که ممکن است برای فروش به او وقت خود را تلف کنید.

ارسال ایمیل

بسیاری از شرکت ها فروش تلفنی را کنار گذاشته اند، و به سراغ یکی از روش های کلیدی و تأثیر گذار فروش یعنی ایمیل مارکتینگ رفته اند.

در واقع گاه کل یک صنعت از طریق ایمیل فروش می کند.

چرا ایمیل تا این اندازه عمومیت پیدا کرده است؟

زیرا جای بازاریابی تلفنی و فروش پستی را که هزینه بَرند پر کرده است.

از اینکه بگذریم ایمیل مستقیم به کسانی می رسد که خواهان محصول مورد نظرند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها خواندن ایمیل را بر عهده منشی های خود گذاشته اند.

در مقایسه با ارسال نامه تایپی یا تماس تلفنی، هزینه ارسال ایمیل کمتر است.

برای آن که مطمئن شوید دریافت کننده پیام را دریافت می کند، به موضوع ایمیل توجه کافی بکنید.

بسیاری از دریافت کنندگان ایمیل های خود را خودکار پاک می کنند، مگر آنکه عنوانش آن ها را جذب کند.

فروش از طریق کامپیوتر

خوشبختانه استفاده از روش های کامپیوتری به جای روش های قدیمی و سنتی تحولی در جامعه بشری ایجاد کرده است.

فروش از طریق اینترنت بزرگ ترین خواسته تجار را در نظر گرفته یکی از روش های کلیدی فروش است.

خودتان را یک خریدار تصور کنید. اگر خواهان کالایی باشید و بخواهید رنگ و شکل مورد نظرتان را انتخاب کنید، می توانید با فروشنده تماس بگیرید تا از طریق اینترنت عکس ها و تصاویر آن را در اختیار شما بگذارد تا شمای خریدار با توجه به نیازتان برای خرید اقدام کنید.

آیا مشریان شما نمی خواهند از چنین امکاناتی برخوردار باشند؟

چرا می خواهند، زیرا اگر شما به مشتریان خود این فرصت را ندهید، رقبایتان این فرصت را از طریق اینترنت به مشتریان شما می دهند.

در دنیای امروز فرصت خرید دادن از طریق اینترنت ضروری است.

استفاده از روش ارسال نامه از طریق پست

هر مرسوله ای را که دریافت می کنید – کتاب، کاتالوگ، بروشور یا نامه  - هدفی واحد را دنبال می کند. هدف فروش کالا یا خدمات به دیگران است.

شرکت ها می خواهند مؤسسات خریدار قبل از اینکه نامه شما را به سبد کاغذهای باطله بیندازند، آن را بخوانند.

باور کنید که امروزه فقط پنج درصد به نامه های پستی که برای اولین بار نوشته و ارسال می شوند و توجه می شود و این بدین معنی است که از هر دویست نامه ای که پست می کنید، فقط یکی از آن ها منجر به سفارش می شود، با این حال چگونه است که هنوز بسیاری از سیستم پست استفاده می کنند؟

دلیل ساده ای دارد. وقتی شما کالایی را به شرکتی می فروشید، امکان دارد در سال آینده نیز از شما خرید بکند.

شما به شرکت خریدار تبدیل می شوید و شرکت های تولید کننده تمایل پیدا می کنند کالاهای دیگر شما را هم بخرند.

با این حال فروش از طریق نامه نگاری اگر به درستی انجام شود، مؤثر واقع می شود.

ارزش مهارت های فروشی را بدانید که به شما کمک می کنند

مهارت های فروش به همان اندازه مهم اند که کلمات برای ویلیام شکسپیر مهم بودند.

آن ها می توانند کاری برای شما انجام دهند که مهارت های ارتباطی برای مارتین لوترکینگ انجام دادند.

درهای گشوده می توانند به شما کمک کنند به مشهورترین خریدار یا فروشنده در شهر تبدیل شوید. بهبود مهارت های ارتباطی می توانید به شما کمک کنند و زندگی تان را متحول سازند.

اگر در فروش خوب هستید، احتمالاً درآمد خوبی دارید. روابط شما هم با کارکنان پاداش دهنده است.

اگر آن طور که شاید و باید در کار فروش خوب نیستید و از درآمدی که نصیبتان می شود راضی نیستید یا کیفیت روابط شخصی خود را دوست ندارید از روش ها و راهکارهای مناسب استفاده کنید و مطمئن باشید که پاداشی خوب نصیب شما خواهد شد.

نتیجه

شناسایی روش های کلیدی فروش و داشتن این مهارت ها به این می ماند که برای زندگی ساده تر بلیت طلایی داشته باشید.

کافی است از مهارت هایی که در این مقاله بیان شده را استفاده کنید و بهره بگیرید.

برگرفته از کتاب فروش آسان نوشته تام هاپکینز و بن کنج

 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

نظرات

ارسال نظر