منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

بهبود عملکرد پرسنل


درآمد شما به توانایی فروشتان بستگی دارد. هدف هر کسب و کاری در وحله اول، بازاریابی و فروش است، بنابراین باید راهی بیابید که با آن فروشتان را افزایش دهید. گاهی مراجعه کنندکان ما در جلسات مشاوره بیان می کنند که نمی توانند به شخص دیگری اعتماد و فرآیند فروش را به او محول کنند اما باید بدانیم اگر ما بر فروش تسلط کامل داشته باشیم می توانیم برای کارکنان الهام بخش باشیم. بنابراین باید افرادی را استخدام کنیم که با شور و اشتیاق از روش های ما پیروی کنند.

سازمان ها و شرکت های موفق نه تنها کارکنان را تشویق به فعالیت و فروش بیشتر می کنند، بلکه همواره تلاش می کنند ستارگان فروش را به تیم فروش خود اضافه کنند. نکته جالب این است که هفتاد تا نود درصد (70% تا 90%) فروش توسط ستارگان فروش انجام می شود. 

در ادامه به بررسی چهار تکنیک برای افزایش بازده کارکنان می پردازیم:

 

فرهنگ راضی و خشنود نگه داشتن مشتری را ایجاد کنید.

مطمئن شوید کارکنان شما تجربه خرید لذت بخشی برای مشتری ایجاد می کنند. به فروشندگان خود یادآوری کنید فرهنگ شرکت شما طوری است که در هر صورت مشتری باید راضی و خشنود باشد. نظارت کنید که آیا مشتریان تجربه خوبی داشته اند، یا با بدقولی، بد رفتاری، تحویل بی موقع و مشکلات دیگر درگیر می شوند. مشتریانی که با آن ها خوب برخورد می شود بر سر مواردی نظیر قیمت حساسیت کمتری می دهند.

به ازای فروش به آن ها  درصد بدهید.

یکی از عوامل خشنودسازی اعضای خانواده کاری، نحوه جبران خدمت یا همان حقوق آنها است. اگر حقوق کارمندان فروش را بر مبنای پورسانت پرداخت می کنید، هر چه او بیشتر بفروشد بیشتر دریافت می کند و این روشی کاملاً عادلانه است. هیچ گاه در مورد اینکه حقوق کارکنان تان بالاست نگران نباشید. سعی نکنید قوانینی بگذارید که درآمد کارکنانتان را محدود کند. وقتی مبلغ بالایی را به فروشنده می دهید مطمئن باشید او سود کلانی را به شرکت سرازیر کرده است. با این روش می توانید فروشندگان حرفه ای و ممتاز را جذب کنید. لطفاً نحوه پرداخت حقوق و دستمزد را در مقاله نکات اساسی در نحوه پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای فروش مطالعه بفرمایید.

به آن ها اختیار بدهید. 

آیا در شرکت شما کارکنان برای کوچک ترین کاری از شما اجازه می گیرند؟ آیا تصور می کنید اگر کاری باید درست انجام شود باید خودتان آن کار را انجام دهید؟ اگر اینطور است توصیه می کنیم خیلی زود این سیستم را عوض کنید. اگر می خواهید کاری درست انجام شود باید آن را به خوبی به کسانی واگذار کنید که بتوانند آن را بر طبق استانداردها به انجام برسانند. تفویض اختیار یعنی هنر سپردن کار مناسب به شخص مناسب به روش درست است و یکی از مهم ترین مهارت های مدیریتی است. از آنجا که افراد معمولی با 50% از ظرفیت شان کار می کنند می توانید با تفویظ اختیار از 50% ظرفیت استفاده نشده آنان استفاده کنید و بهترین استفاده را از افرادی که در اختیار دارید ببرید.

انتقادات و پیشنهادات همکاران

به انتقادات و پیشنهادات اعضای تیم مجموعه تان گوش دهید.  ممکن است در محیط کاری هر یک از افراد در خصوص رفتارها و عملکرد شما و همکاران مجموعه نظر و انتقادی داشته باشند، همواره سعی کنید به نظرات آن ها خوب گوش دهید و برای بهبود و حل مشکل آن ها و با مشورت با خود آن ها راه حل مشترک و مناسبی انتخاب نمایید. علاوه بر این، گوش دادن به دغدغه ها و مشکلات کارکنانتان می تواند روش مناسبی برای یافتن مشکل ها و راه حل هایی ساده باشد. به طور مثال، اگر فردی در محل کار از گرمای محل کارش ناراضی باشد و این مشکل حتی شاید با یک پنکه برطرف شود، شما اگر این تعامل را به عنوان مدیر با همکاران خود ایجاد نکنید هیچ گاه نمی توانید به راحتی راه حل های ساده ای برای برطرف کردن مشکلات بیابید.

0 نظرات

ارسال نظر